manonkoopman.reismee.nl

Hoe ziet mijn werkweek eruit?

Het is nu 22 oktober dus ik zit al 12 dagen bij het gezin! En wat heb ik het naar mijn zin. Ik wilde eerst van elke week een blog maken, maar ik dacht nee dat moet ik niet doen, dat ga ik vergeten en ik doe nu ook nog niet veel tripjes dus zullen de blogs praktisch hetzelfde zijn, maar ik dacht laat ik dan in deze blog vertellen hoe mijn werkweek eruitziet.

Ik begin op maandag om 7:15u, de wekker gaat om 7:05u ik kleed me snel om en ga naar het gezin, Kristill vertrekt om 7:15u en Tim is vaak voor die tijd al weg. Meestal heeft Andy (de oudste) al gegeten en vaak Noah (de jongste) ook. Ik lees ze een boekje voor en geef rond 7:45u aan tegen Andy dat het tijd is om zich aan te kleden en klaar te maken voor school, dat betekent uniform aan, sokken aan (vergeet hij altijd), tandenpoetsen, en zijn bed netjes opmaken. In die tijd kleed ik Noah aan, dan is er nog tijd om even te spelen want om, 8:25u gaan we naar beneden om schoenen aan te trekken en de auto in de stappen om naar school te gaan. Het is 5 minuten met de auto en 25 minuten lopen, maar dat doe ik me nu nog niet aan, de heuvels op en af lopen met een kinderwagen, mabye later. School begint om 9:00u maar als je er iets voor 9u bent kan je net zo goed lopen want dan moet je bij wijze van spreken de auto 500 meter verderop neerzetten omdat alles vol is. We zijn meestal rond 8:35u bij school, laat Andy de tas ophangen, de spullen in de bak doen en zijn naam opschrijven, wens hem veel plezier op school en ga met Noah naar de auto. Op maandag gaan we in de ochtend lekker thuis spelen. Op dinsdag is er 15 minuten verderop een gym voor kleine kinderen, Noah vindt het geweldig. Op woensdag ben ik vrij. Op donderdag is er muziek in de bibliotheek en op vrijdag is er zang en dans in een kerkje in Browns Bay. Ik zorg ervoor dat ik voor 11:00u weer thuis ben. Geef Noah een kleine snack, vaak is het zijn laatste beetje ontbijt en breng hem naar bed. In die tijd dat hij slaapt ga ik mijn kamer opruimen als het nodig is, ruim ik het speelgoed op waar de kids mee gespeeld hebben en ga ik lekker Netflix of Videoland kijken.

Vaak moet ik Noah wakker maken, dat doe ik dan rond 14:15u, maar soms wordt hij voor die tijd wakker. Geef hem wat te drinken en springen weer in de auto om Andy van school op te halen. School gaat om 15:00u uit, maar hier hetzelfde verhaal als in de ochtend. We wachten meestal in de auto totdat het bijna tijd is en lopen dan rustig naar het lokaal van Andy. Als hij er is gaan we weer naar huis. Spelen thuis wat, soms begin ik, als ze bezig zijn met spelen met de voorbereidingen van het avondeten. Rond 16:15-16:30u gaan beide kids tegelijkertijd in bad. Tijdens het badderen ga ik meestal stofzuigen. Andy doet alles zelf, Noah doe ik. Na het badderen spelen ze nog even en rond 17:00-17:15u gaan de kids samen eten. Na het eten ruim ik af en dan weer hetzelfde verhaal de kids gaan rustig spelen en ik maar het eten voor de Kristill, Tim en mezelf klaar. Rond 18:30u komt Kristill thuis en zit mijn werkdag erop. Dan gaat het over naar Family time. De ouders brengen de kids naar bed en gaan samen een hapje eten en bespreken tijdens het eten hoe de dag voor iedereen is gegaan. We ruimen gezamenlijk af, de ene keer blijf ik nog boven en kijken we wat sport en de andere keer ga ik naar mijn kamer en ga ik of een serie kijken of lekker kletsen met het thuisfront.

Op woensdag en in het weekend ben ik grotendeels vrij. Mocht ik een keer een tripje willen doen van 3 dagen kan ik het aangeven bij Kristill, en dan verandert ze het op haar werk, dat ze op woensdag gaat werken in plaats van een maandag of een vrijdag.

Reacties

Reacties

Anneke Mulder

Hoi Manon,
Leuk om je verhaal te lezen en heel fijn, dat je je er al aardig thuis begint te voelen. Van je vader hoorden we dat het daar nu ongeveer 20 graden is, dat is toch heerlijk.
Vorige week heeft Hans Reijer een dag geholpen met de voortuin.Pffff.....dat was hard werken voor ze hoor! In 1 dag was 't klaar en het is helemaal naar mijn zin geworden. Morgen gaan we een dagje op zoek naar leuke beplanting.
Lieve groet ook van Reijer......Anneke

Freek

Wat een relaxed verhaal. Je hebt het naar je zin...leuk joh.
Ik hou je in de gaten.?
Groetjes..ingrid en freek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!