manonkoopman.reismee.nl

Toerist in eigen land

Wat gaat de tijd toch ontzettend snel. Ik ben denk ik zeker wel gesetteld hier in het prachtige, zonnige, gat in de ozonlaag Nieuw-Zeeland. Afgelopen 2 weekenden lekker weggeweest.

26 oktober ben ik naar Enya gegaan, ze woont in Whangaparaoa, half uurtje bij mij vandaan. Naar het strand geweest in Orewa en op de terugweg in Silverdale gezellig een hapje gegeten. Na het eten Enya weer naar huis gebracht en gelijk haar host Family ontmoet. Het was die zaterdag de halve finale van de rugby, Nieuw-Zeeland tegen Engeland, hij begon om 21u dus wilde ik voor die tijd thuis zijn. Ik op de terugweg, ik kon kiezen om de snelweg te pakken of de 80km weg. Ik heb voor de laatste gekozen en ben toch wel erg blij dat ik daarvoor gekozen had. Ik was net 10 minuten bij Enya vandaan en ik voelde de auto een beetje trillen, maar op de heenweg reed ik daar ook en was het hetzelfde. Paar minuten later rook ik rubber, en dacht oh nee dit is niet goed. Auto aan de kant gezet en gekeken, rechtervoorwiel was helemaal plat. Hostvader opgebeld en die kwam eraan met een vriend van hem die er was. Ik was erg geschrokken en wilde er in het Nederlands met iemand over praten, mama een spraakopname gestuurd maar die reageerde niet. Dus papa gebeld, even gepraat.

Vriend van de vader heeft de band verwisseld en is teruggereden, ik zat bij de vader in de auto. Ik had die nacht erg slecht geslapen en merk dat ik er nu 4 november nog steeds wel last van heb, dat ik nog steeds wat vermoeid ben.

Op zondag 27 oktober heb ik niks gegaan. Gezin was weg dus heb ik tussen de middag nog even geslapen. Op maandag was ik vrij was het was een nationale feestdag, maar hé Max moest rijden dus wel de wekker gezet om Max aan te moedigen. En daarna begon de werkweek weer.


Op vrijdag 1 november kwam Enya voor het weekend naar mij toe. Op zaterdag 2 november hebben we de bus gepakt en zijn we naar het centrum gereden, ik had kaartjes voor de hop on/hop off bus dus dat hebben we gedaan, we moesten wachten op de man zodat de kaartjes goedgekeurd zouden worden dus zijn we eerst de Sky Tower opgegaan. Ik vond het niet echt heel erg bijzonder. Ik vind het persoonlijk ook niet echt een heel mooi gebouw. Nadat we weer beneden waren hebben we de bus gepakt en zijn we gaan touren. 

 We voelden ons echt een toerist in eigen stad. Onwijs lekker weer gehad. Mooie dingen gezien en dingen wat op ons lijstje staat om nog te bezoeken. Rond 19u waren we weer thuis. En het was Rugby avond. Vrienden van de ouders hadden de kids deze kant opgenomen en hebben we met z’n allen de finale Zuid-Afrika tegen Engeland gekeken. Bijna alle vrienden waren Zuid-Afrikaans dus wat ze zeiden tegen de kids kon je wel veel van verstaan. We lagen om 00.30u in bed. Om 7u ging de wekker.


Nou de wekker is gegaan, klaargemaakt en om 7.35u zijn we van huis naar de bushalte gelopen. We hadden met 3 andere Nederlandse meiden afgesproken om een auto te huren en naar de mijnen, waterval te gaan. Het was ongeveer 2 uur rijden. Onwijs mooi was het. Een hele gezellige groep.

Iedereen had de bikini mee of aan en we zijn met z’n allen het water in gegaan. Enya en ik hadden de bikini al aan en de rest was zich aan het omkleden. Enya was het water al in en zei nu jij nog. Ik het water in. Ging op een steen staat, de steen zag er niet glad uit, maar nee. Echt weer een actie voor mij. Ik val vol met mijn rechterbeen op een andere steen. Eerste wat ik die is kijken naar mijn knie. Enya zag het en zei tegen mij, zat die witte plek op je been er al. En ja hoor ik heb me weer eens bezeerd. Het water was erg koud dus kon wel gelijk koelen.

Nadat iedereen klaar was hebben we ons weer omgekleed en zijn we weer terug gelopen. Op een gegeven moment moesten we over een hangbrug om natuurlijk naar de overkant te komen. Het is dat het moest maar anders was ik wel omgelopen. Nog even een groepsfoto gemaakt op de brug en rustig weer naar de auto gelopen. We hadden hier niet echt een waterval gezien, maar 4 minuten verderop was wel een waterval. Het was niet ver lopen. Daar ook weer de nodige foto’s gemaakt.

De auto weer teruggebracht en de dag afgesloten met een pizza.


Reacties

Reacties

Enya

??❤

diana

leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en op deze manier blijven we op de hoogte wat je beleeft

Edith

Wauw wat maak je allemaal mee schat.en wat zit je daar prachtig.mis je wel hoor,maar het gaat gelukkig goed met je.???

Monique

Hoi Manon,
Ik ben weer helemaal bij.
Ik lees dat je al aardig je draai hebt gevonden. Heel goed! En idd de tijd vliegt voorbij.
Groetjes

Jarenko

Wat een leuk verhaal weer!
Lekker genieten daar van alle indrukken!

Anneke en Reijer Mulder

Hoi Manon, we hebben je bericht gelezen. Heel leuk hoor en fijn dat je je draai daar hebt gevonden. Vind het super knap van je! Heel gezellig, dat je samen met andere meiden daar leuke dingen onderneemt.
Twee jaar geleden zijn wij in Oostenrijk ook over zo'n loopbrug gegaan.Heel erg eng. Het was midden winter en op de brug lag ook nog allemaal ijs!? Maar toch een hele ervaring. Lieve groeten van ons?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!