manonkoopman.reismee.nl

Glowworm Cave + Piha beach opnieuw

En daar ben ik weer. Terug van weggeweest.

Afgelopen vorig weekend 9 november, naar de Glowworm Caves geweest om daar te gaan Black Water Raften! Wat was dat ONTZETTEND gaaf! Zo ontzettend genoten!

We konden kiezen om 3 uur durende tour te doen, of de 5 uur durende tour. We hebben voor de 3 uur durende gekozen, want bij de 5 uur durende tour begon je met abseilen, en het was ook nog $150,- duurder.

Maar de foto’s liegen er niet om. Het was ontzettend gaaf ik blijf het zeggen! Mooie route, en de tijd ging zo om!

Na het raften zijn we doorgereden naar een waterval, de Marokopa Falls! De waterval is ontzettend breed maar ik vond het niet echt bijzonder!

Hierna zijn we doorgereden naar Raglan, we kwam aan rond 18:30u in Raglan en alles was gesloten. Raglan staat bekend om het surfen! Nog even foto’s gemaakt bij de pier.

Na de kleine fotoshoot doorgereden naar om even te eten. De hostmom van Enya had gezegd als we geen zin hadden om naar huis te gaan konden we bij haar vader slapen in Waikato. De weersvooruitzichten voor het hele weekend waren niet heel fijn om een trip te doen. Maar toen we op zaterdagochtend in de auto zaten scheen de zon heerlijk. Alleen op zondag op de terugweg hebben we wat regen gehad.


Gisteren, 16 november ben ik samen met Enya en Mathieu (Franse Au Pair) naar Piha geweest. En jullie zullen wel denken, alweer?? Ja alweer!

We zijn eerst even op het strand geweest en daarna hebben we een trail gelopen om op een berg uit te komen. Het was mooi maar mijn enkel en knie vonden het iets minder. We waren op de berg en ik ben erbij gaan zitten, genieten van het uitzicht terwijl Enya en Mathieu nog iets hoger gingen of juist naar beneden om mooiere foto’s te maken. Ik bleef maar voor mijn eigen gevoel op mijn plek zitten want er lagen veel stenen los en dat durfde ik niet goed aan met mijn knie en enkel. Maar ik vond het prettiger om naar boven te lopen dan naar beneden, want als je naar boven gaat kan je je beter vasthouden.

Na de trail hebben we eerst wat gedronken in een gezellig cafétje nog iets gedronken. Daarna zijn we naar de KiteKite waterval gereden. We zijn eerst naar de top van de waterval gelopen. Ik bleef op veilige afstand van de rand, integendeel van de andere twee. Na de top naar de onderkant van de waterval gelopen en zijn we nog even in het water geweest. En oh wat is dat water toch ontzettend koud!

Toen we bij de auto aankwamen zijn we teruggereden naar Massey, daar had Enya de auto neergezet en zijn Enya en ik naar Takapuna geweest om een hapje te eten!


Het was wederom weer een mooi weekend! Aankomende week vrijdag komt Joyce over!

En ben je benieuwd wat Joyce en ik gaan ondernemen? Vergeet je dan niet aan te melden voor mijn blog om als eerst op de hoogte gesteld te worden van mijn avonturen in het mooie Nieuw-Zeeland!


Liefs van mij en tot snel!

Reacties

Reacties

Monique

Jemig je komt ook over al. Mooie plekken bezoek je. Het lijkt wel een hele lange vakantie. Super. Wat een gezelllig vooruitzichten dat je vriendin komt. Ik zal het wel weer lezen binnenkort. Leuk.
Groetjes

Nicole

Hoi manon

Wat leuk dat je zo naar je zin heb in Nieuw-Zeeland en je verhalen zijn super mooi om te lezen en de omgeving is ook super mooi. En wat een leuk voor uit zich dat je lieve vriendin Joyce komt veel plezier samen en geniet ervan lieve groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!