manonkoopman.reismee.nl

Eerste paar dagen met Joyce

Vandaag is de dag, 22 november 2019. De dag dat Joyce in Nieuw-Zeeland landt. Noah in ik hebben haar van het vliegveld opgehaald. Bij het weerzien toch nog een traantje gelaten. Het voelde zo apart. Ik had de eerste 2 dagen nog niet echt het besef dat ze nu echt bij mij was.

In de middag Andy van school gehaald en zijn we naar Albany gegaan. Nadat we thuisgekomen zijn, hebben we lekker met de kids gespeeld.

Tim kwam thuis met pizza! Joyce en ik zijn rond dezelfde tijd dat Andy naar bed gaat, (19:30) naar beneden gegaan.

Op zaterdag had ik een verrassing voor Joyce, we zijn naar het centrum gegaan. En hoe kan je het centrum in 1 dag nou beter zien dan met een hop-on/hop-off bus?! Het was onwijs lekker weer. We zijn beide zelfs nog iets verkleurd.

In de avond samen met Tim gegeten, Kristill was in Bay of Islands voor een hardloopwedstrijd.

Zondag zijn we, (Tim, Joyce, Andy, Noah en ik) naar Albany gegaan. De auto waar ik altijd gebruik van maak als ik aan het werk ben, stond daar. Er is iets kapot aan de auto, maar vraag me niet wat. Tim reed met die auto terug naar Browns Bay zodat die gemaakt zou worden. Hij wilde dat wij meegingen zodat als de auto het ineens begeeft dat hij bij ons in de auto kon stappen. Maar hij heeft het helemaal uit kunnen rijden van Albany naar Browns Bay.

Joyce en ik zijn daar uitgestapt en zijn naar het strand gelopen. En oh wat is het onwijs mooi weer! Lekker zonnig met ongeveer 20 graden. Nog even langs de slijterij geweest om wat drinken te halen en we zijn terug naar huis gelopen.

In de namiddag kwam Kristill thuis.

Op maandag een gewone werkdag gehad. Nadat we terugkwamen van Andy naar school te brengen, lag er een pakketje voor de deur. Niet openmaken voor 5 december. Papa maar een berichtje gestuurd dat het pakketje binnen is, maar omdat we met sinterklaas op vakantie zijn, mogen we het vanavond uitpakken als iedereen er is.

  • Andy heeft kwartet gekregen met als thema boerderij.
  • Noah heeft een boekje met de Nederlandse benamingen van dieren gekregen.
  • Tim en Kristill een mok om warme chocolademelk te maken.
  • Joyce heeft een boekje gekregen waar ze haar avonturen in kan zetten.
  • Ik heb een armbandje gekregen met een hartje.
  • Beide kids hadden nog een kleurboek gekregen over sinterklaas.
  • Joyce, Tim, Kristill en ik nog een chocoladeletter
  • En de kids een spekletter.

Jarenko had het gedicht gemaakt! Echt onwijs mooi!

En Alicya heel erg lief het kaartje, toen ik het las sprongen de tranen me weer in de ogen!


Op dinsdag met Noah in de ochtend naar de gym geweest. Hij was even aan het springen op de trampoline, maar gaf daarna aan dat hij tijdens het lopen pijn had aan zijn rechterbeen. Ik ben gelijk naar Amanda (mijn visiting teacher, ze komt 1 keer per maand langs om te kijken hoe het met Noah gaat) gelopen.

Ze heeft testjes gedaan met z’n enkel en knie, maar hij toonde in zijn gezicht geen pijn. Maar alsnog was er wel iets, want tijdens het lopen trok hij wat met z’n been na de gym, hebben we Joyce opgehaald en zijn we snel naar Albany gegaan. Even wezen kijken voor wat zomerse kleren voor de aankomende roadtrip!

Toen we thuiskwamen, heb ik Noah in bed gelegd en hebben Joyce en ik een poging gedaan om een pepernotencake te maken, zodat we die mee kunnen nemen naar het Zuidereiland. Gisteren kwam er een monteur langs, want de oven was kapot.

De oven aangezet, maar na 10 minuten was de oven nog steeds koud. Shit!!

Joyce en ik zijn snel naar de buren gelopen met de vraag of we de oven konden gebruiken, het kon. Snel terug naar huis gegaan om het beslag te maken. Weer terug bij de buren, met het beslag, hij deed open, leidde ons naar de keuken en liep weg. Cake in de oven gestopt en gezegd dat we met 50 minuten weer terug zijn.

Kristill een berichtje gestuurd dat de oven het nog niet doet. In de tijd dat de cake in de oven zat, hebben we nog wat spulletjes ingepakt want de vrijdag na de vakantie (13 december) gaan we verhuizen!

Na 50 minuten zijn we teruggelopen om de cake op te halen. Tijdens het aanbellen rook er iets verbrand. De jongen had de cake al uit de oven gehaald omdat het zwart begon te worden. Terug naar huis met de cake en wat blijkt: de oven deed het wel, alleen de schakelaar stond uit. OEPS!

in de avond cocktails gemaakt en morgen is het tijd om te gaan naar Christchurch!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!