manonkoopman.reismee.nl

Christchurch en Kairkoura

27-11-2019: Om 10.45 heeft Tim, Joyce en mij naar de bushalte gebracht waar we met de SkyBus naar het vliegveld zouden gaan. Alles is soepel gegaan. Om 13.57u zaten we in de lucht. Laatste deel van de vlucht toen we gingen landen hebben we wat last van turbulentie gehad. Maar wat was het uitzicht al ontzettend mooi. Bergen met op het hoogste punt sneeuw. Om 15.03u waren we in Christchurch. Een Uber besteld en we waren rond 15.55u in het hostel.

Nadat we ingecheckt hadden en onze backpacken in de kamer hadden gelegd, zijn we Christchurch gaan verkennen. We zijn richting het centrum gelopen. Op de terugweg opzoek gegaan naar een supermarkt kijken wat we gingen eten. Terug naar het hostel met het avondeten. We aten gebakken aardappeltjes met schil, kipfilet, avocado en worteltjes. We hadden een grote fout gemaakt, want we hadden de hoeveelheid voor 2 dagen gemaakt, haha OEPS. Joyce heeft alles netjes opgegeten, maar ik had door de vlucht van 1 uur en 5 minuten ook weer meer last van m’n buik gekregen, dus heb ik een bakje gepakt en het meegenomen voor morgen. Na het eten zijn we de andere kant opgelopen. Nog wat foto's gemaakt van de mooie omgeving.

Joyce was erg moe, maar wilde ook nog wel douche. Ze had de wekker om 22.00u gezet, dus kon ze een half uur slapen. De wekker ging, ze zette de wekker uit en ging weer verder slapen.

28-11-2019: De wekker ging om 6.30u, voor Joyce zodat ze nog kon douche had ik de wekker om 6.15u gezet, maar ik kreeg haar niet wakker. Om 7.30u zaten we in de bus. Rond 9.20u hadden we onze eerste stop in Cheviot. We waren ongeveer om 11.45u in Kaikoura, je kon ervoor kiezen om te zwemmen met dolfijnen voor 180$, de mensen die daarvoor gekozen hadden konden er hieruit. De rest die het niet ging doen, of morgenochtend gaan zwemmen met dolfijnen gingen naar het hostel.

In het hostel ingecheckt en Joyce en ik zijn op verkenning gegaan. Wat is er nou te doen in Kaikoura?! We kwamen een kajak bedrijf tegen, maar die zaten helaas vol. De man vertelde ons dat er iets verderop ook nog een bedrijf zat. Dus wij die kant op. Het kon. Het was geregeld en toen gaf die jongen aan dat het 110$ pp was. Dat vonden we erg duur, want je zit met zn tweeën in een kajak en dan alsnog 110$ pp te betalen, we hadden verwacht dat het 110$ per kajak was. Dus zijn we doorgelopen, naar het strand toe. Het begon vloed te worden. Maar het is niet het strand wat je zou denken, een zandstrand. Dit was een steenstrand.

Joyce begon een aap te worden en sprong, klom over de stenen heen. We heeft er natte schoenen en mooie foto's aan overgehouden. Daarna hebben we nog ergens een cola gehaald en zijn we teruggelopen naar het hostel. Joyce was erg moe, lang leve de jet Leg en heeft bijna 3 uur geslapen. Toen ze wakker werd nog even naar de winkel gegaan om wat eten te halen. Na het eten zaten we te dubben, zullen we nu de andere kant op lopen, of ik douche en Joyce in haar boekje schrijven. We hebben voor het laatste gekozen. In de avond nog met andere mensen gezeten en would you rather gedaan. Klaargemaakt voor bed, wekker gezet en morgen naar de Ferry voor de mensen die naar het Noordereiland gaan. Onze eindbestemming is Kaiteriteri (Abel Tasman).