manonkoopman.reismee.nl

Kaiteriteri en Westport

29-11-2019:

Vandaag wordt het een redelijke lange dag in de bus. 8.45 zaten we weer in de bus. Onderweg naar Kaiteriteri (Abel Tasman). Om 10.45 hadden we onze eerste stop in Ward. Met de volgende stop werd het een stuk rustiger in de bus.

De volgende stop is namelijk Picton, de stop voor de ferry naar Wellington. Joyce en ik bleven met 2 andere over in de bus. Maar tevergeefs, de bus werd weer aardig vol met enthousiaste backpackers die vanuit het Noordereiland kwamen. We kregen ook een nieuwe chauffeur.

Het was erg gezellig in de bus. De volgende stop was in Nelson, even wat boodschapjes doen en door naar Kaiteriteri. We waren rond 17.45u in het hostel. Even de spullen droppen in de kamer en naar de keuken om eten klaar te maken.

Ik had boontjes en gekookte aardappelen, en Joyce een magnetronpizza. Na het eten zijn we even naar het strand gelopen. Het was lekker maar we wilde liever terug naar de kamer. In de kamer aangekomen waren de andere 4 nog weg.

We zijn wezen douche en een film gaan kijken. Joyce sliep bijna en toen kwam er een kamergenoot binnen, of we zin hadden om een kaartspel te spelen. We hebben ons weer omgekleed en zijn naar beneden gegaan. 'Bumboy' heette het spel.

We snapten er niks van. Hebben 5 potjes gespeeld, 1x vicepresident, en 1x president. Hoppa! We wilden nog door maar we moesten naar de kamer. In de kamer aangekomen klaargemaakt om naar bed te gaan.

30-11-2019:

Vandaag ook weer een lange dag in de bus. Om 11.30 zijn we vertrokken. Het was erg lekker buiten, dus wel jammer dat je dan de hele dag in de bus moet zitten, maar ja, het is maar zo. Om 12.45 hadden we onze eerste stop in Tapawera. Volgende stop was in St. Arnoud.

Op de meeste dagen heb je op een dag 4 stops om je benen te strekken, is voor mij blijkbaar niet genoeg. Ik begon met geen pijn in m’n knie en dat begint nu wel steeds meer te worden. De laatste stop was in Murchison. Om 17.00u kwamen we aan in het hostel.

Tijdens de busreis kwamen er papieren langs met activiteiten die er gedaan konden worden. Je kon kiezen uit paddleboarden of surfen. Maar je kon natuurlijk ook niks doen, het was niet verplicht.

Ik heb voor paddleboarden gekozen en Joyce ging surfen. Het paddleboarden was erg leuk. Helaas 1 keer gevallen, had toch gehoopt iets meer op m’n linkerbeen te steunen, maar dat werd funest. Verder was het een mooie route.

Waar we zijn geweest ik heb geen flauw idee. We hebben zo'n 1,5 tot 2 uur op het board gestaan.
Toen we terug in het hostel kwamen waren de surfers nog niet terug. Ik had me aangemeld voor een pizza.

Nadat de surfers terug waren en ook gegeten hadden gingen we naar het strand, 'bonfire time' het was erg gezellig. Terug in het hostel nog even met thuis gebeld en een poging gedaan om te slapen.

Tot bij de volgende blog!

Liefs van mij! <3