manonkoopman.reismee.nl

Lake Mahinapua en Franz Josef

1-12-2019:

Nou nou, he he, poe poe. Eindelijk een dag dat we niet de hele dag in de bus zitten. Naja, we vertrokken om 9.40 vanuit het hostel en kwamen om 16.00 in het hotel aan. We hebben 2 keer een aardig lange pauze gehad. De eerste pauze was al na 20 minuten. We hadden een wandelroute die we konden doen, het was ongeveer 45 minuten durende route. En tijdens de route kon je zeehonden zien. We hebben er geen gezien. Bij de bus aangekomen hebben we bij een tafel ons ontbijt gegeten. Er kwam een vogel op ons af 'Wacker'. Hij kwam steeds dichter en dichterbij. En voor we het wisten pikte hij in de schoen van Joyce.

Na het avontuur, de bus in. Naar de Pancake Rocks. Daar ook weer even gewandeld.

En uiteindelijk kwamen we dan om 16.00u in het hotel aan. We hadden nog een stop gemaakt in Greymouth om een kostuum te halen voor vanavond. We hebben kostuumparty met als thema 'movies'. Joyce is een piraat en ik een cowgirl! In de nacht nog naar 'Lake Mahinapua' gelopen.

2-12-2019:

De wekker ging om 7.55, omdat we dachten dat er om 8.30u ontbijt zou staan. We staan bij de ontbijtzaal maar alles zit dicht. Oeps, niet goed geluisterd vannacht. Ontbijt is vanaf 9.30u. Na het ontbijt de bus in en naar Franz Josef. Het weer werd steeds slechter, slechter en nog slechter. Het is al de hele dag aan het regenen. In het hostel aangekomen hebben we een powernap gedaan. Na de powernap, naar de supermarkt gelopen. Avondeten gemaakt en in de kamer 'Yahtzee' gespeeld.

3-12-2019:

Dit is tot nu toe de minst productieve dag geweest. We bleven een extra hele dag in Franz Josef. Je kon je aanmelden voor de 'HeliHike' met de helikopter de gletsjers op en daar lopen. Het is te slecht weer dus is het afgelast. Vandaag grotendeels niks gedaan, serie/film kijken. Naar de keuken, ontbeten en geluncht en weer 'Yahtzee' gespeeld. Terug naar de kamer. Joyce in de Journal wezen schrijven en ik m’n blog maken.
Op het menu staat: Pasta Pesto. Lekker makkelijk! Morgen rijden we verder naar Wanaka!

4-12-2019:

Wat een kut dag! Om 7.30 vertrokken naar Wanaka. Om 8.15 een koffie stop bij Make Matheson, er was een wandelroute en bij goed weer kon je de Mount Cook en Mount Tasman zien. De volgende stop was om 11.05 in Haast. Even naar het toilet en door. Maar helaas, 3 minuten later staan we voor een weg die afgesloten is. Door het slechte weer liggen er bomen op de weg. We hadden een keuze, of blijven wachten en hopen dat de weg weer opengaat, of terug. We hebben gekozen om te blijven wachten. Om 16.00u zaten we weer in de bus terug naar Franz Josef. Om 18.00u waren we weer in het hostel. Een verspild dagje. Spullen gedropt en naar de supermarkt. Het is niet leuk meer, dit weer. Alles is zeiknat. Kamer is vochtig dus de jas wordt ook niet droog. Gelukkig hebben ze in de gezamenlijke badkamer een föhn liggen.