manonkoopman.reismee.nl

Queenstown

5 december:

Gevoel is dubbel nu. Want het is pakjesavond. Altijd thuis gevierd en nu vier ik het gewoon niet. Of naja, niet vieren. Heb het met Joyce en het gezin klein beetje gevierd. Maar het blijft anders.

Vanochtend in vol goede moed de bus ingestapt, ze hadden verteld dat de weg vanaf 10u open was. En ja hoor, we konden de weg op. Jippie!!
Rond 14.00 hadden we een foto pauze bij Lake Hawea.

En om 14.30 waren we in Wanaka. We hadden in Wanaka een uur pauze.
Dus tijd zat om uit te zoeken wat ik vanavond zou gaan eten. Na de boodschappen zijn we naar de Lake gelopen. Het heeft hier ook aardig goed geregend want een groot gedeelte van de weg lag blank. Om 15.45 zaten we weer in de bus naar Queenstown. Nog een stop gemaakt bij de bungy jump centre. Joyce heeft zich aangemeld om morgen 134m te springen. In het hostel aangekomen hebben we snel eten klaargemaakt want we hebben 'Bar Crawl'.
Het was erg gezellig. Om half 3 lagen we weer in bed.


6 december:

De dag die Joyce niet snel gaat vergeten...

Ik werd rond 11u wakker, Thanks stofzuiger...
Lekker rustig aangedaan en voor dat we het wisten was het 14.00 en moesten we naar het ophaalpunt lopen, waar we opgehaald zouden worden om naar de bungy te gaan. We waren met 11 mensen, waarvan ik en een anders meisje niet gingen springen. We moesten eerst met een karretje naar het platform. Op het platform aangekomen, was de eerste van de groep al gesprongen. Het zag er gaaf uit. Alleen om te zien, niet om te doen. Mooie foto's gemaakt.

Een paar andere die ik heb leren kennen via de bus gingen ook nog de swing doen, dus met een schommel. Het zag er ook mooi uit, maar ook dit alleen om te zien, niet om zelf te doen. Ik was rond 18.45 terug in het hostel. Eten klaargemaakt en verder een rustig avondje gehad.
De wekker gaat om 5.30, we gaan naar Milford Sound!


7 december:

De dag dat de wekker voor zo ver ik me kan herinneren nog nooit zo vroeg is gegaan. We moesten om 6.30 in de bus zitten, dus de wekker ging om 5.30. Tas ingepakt voor de boottocht. Het was 4 uur rijden. Na de 2uur hadden we een koffiepauze in Te Anau. De boottocht duurde ongeveer 1,5 uur.

En och, wat waaide het ontzettend hard op de boot. Moest de fotocamera heel goed vasthouden, telefoon net zo.
Maar wat was het gaaf. Nog onder een waterval wezen varen. Terug in de bus was iedereen zeiknat, want bijna iedereen stond buiten.

Zelfs nog zeehondjes gezien!

Op de terugweg nog een paar keer gestopt om foto's te maken. Om 18.30 waren we weer terug in het hotel. We waren ontzettend moe, dus wilden we een powernap doen van 1,5 uur. Maar de kamergenoten gunde ons die rust niet. Dan maar eten en wachten tot ze weggaan.


8 december:

De dag dat alles wat fout kan gaan, ook echt fout gaat. Er waren gisteren al iets geruchten dat ik morgen niet in Christchurch kan komen omdat de weg afgesloten is tussen Lake Tekapo en Christchurch. Maar Tim had gezegd dat het wel goed gaat komen, alleen even tegen de bestuurder zeggen.

Dus Ik loop naar de bestuurder en gaf aan dat ik morgen mijn vlucht gaat vanuit Christchurch. Hij vertelde dat hij niet zeker is of ik dat wel ga redden. Ik kon kiezen. Of ik maak de keuze en ga de bus in en hoop dat de weg open is morgen, of ik blijf in Queenstown en ga voor zeker en boek mijn vlucht om, Queenstown i.p.v. Christchurch.

Ik heb voor de laatste gekozen. Jetstar gebeld en gevraagd of het mogelijk om de vlucht om te boeken, dat kon maar dan moest ik 300$ betalen. Mijn retour koste €75,00. En ik zag al op verschillende sites dat een vliegticket 125$ is. Dus gecanceld. Vlucht gevonden. Geboekt en krijg na 5 uur een melding dat de boeking niet goed is gegaan. Met Tim gebeld, ik heb mijn limiet al bereikt dus ik had geen geld om een andere vlucht te boeken, dus heeft Tim het betaald (moet natuurlijk wel terugbetalen). In de avond belt hij terug met de vraag of ik al m’n elektronisch vliegticket heb.

Ik op m’n mail kijken en zag een mail dat de vlucht gecanceld is. Godver! Ik in de stress. En door de stress en overstuur kwam ik niet meer uit m’n woorden, gelukkig nam Joyce het gesprek over. Het was qua geld niet haalbaar om morgen te vertrekken. Maar Tim vindt het prima als ik dinsdag een vlucht pak.

Een vlucht gezocht, €338 voor een ticket. Holishit, nog 150 euro extra en ik zit in Nederland. Mama opgebeld en gezegd dat ik er klaar mee ben en naar huis wil. Zo voelde ik me opdat moment. Maar de volgende ochtend besefte ik dat ik dat niet meende.

Joyce en ik kwamen weer terug in de kamer, en de 2 Fransen waren een spelletje aan het doen met een Deense meid. Ze vroegen of we mee wilden doen. Ik wilde eerst alles regelen. Nadat het nieuwe vliegticket geregeld is, heb ik me bij ze aangesloten en is het tijd voor afleiding!!


9 december:

De dag dat we in Christchurch aan zouden komen, zodat ik m’n vlucht kon pakken. Maar door alles van hierboven niet gelukt is. De wekker gezet, omdat ik uit moest checken en hopen dat er nog een plekje vrij was om weer inchecken. Er was nog wel plek maar dan moest ik weer in een andere kamer. Naja, beter een andere kamer dan een ander hostel. Spullen gedropt en de rest van de dag bij Joyce in de kamer gezeten.

Om half 2 kreeg ik een berichtje van Matthieu de Fransman, dat hij met de 2 Fransen jongens die bij Joyce en mij op de kamer sliepen afgelopen nacht naar de Ludge gaan. Of we mee willen. Maar natuurlijk. En toen we onderweg waren begon ik te beseffen waar ik ja tegen heb gezegd. Met de gondel omhoog. Jippie! Not!!

Boven aangekomen moesten we nog weer een stukje naar boven. Het was erg leuk en gezellig. Het is net iets als karten maar dan buiten. We hadden een strippenkaart van 5 keer. Na die keren hebben we nog een ijsje gehaald. 1 bolletje voor 3,50 en daarna elk bolletje is 0,50 euro. Iedereen 3 bolletjes en och wat was het veel. Het zag eruit als 6 bolletjes. Toen we in de rij stonden om naar beneden te gaan was er een storing met 1 gondel. Shit en daar moet ik ook zo nog in?!

Toen we beneden waren toch stiekem een vreugdesprongetje gemaakt. Afgesproken om vanavond nog een drankje te doen. In de hostel aangekomen eten gemaakt en klaargemaakt voor de laatste avond. Bij een bierhouse wat gedronken en lekker gekletst.

Rond 12 lag ik in bed en over 4 uur gaat de wekker. Vliegtuig vertrekt om 6.50u.


Dit was het dan! Mijn avontuur met de KiwiExperience!

Volgende blog gaat over kerst!

Tot de volgende keer! Liefs <3

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!