manonkoopman.reismee.nl

Kerst met de Australische Kiwi's

Het is toch wel bijzonder, kerst vieren als het 23 graden. Ik heb niet echt het kerstgevoel gehad.

Maar wat heb ik dan toch gedaan met kerst?!


Het begon op 24 december, kerstavond. We zijn uitgenodigd om kerst te vieren met vrienden. Nou hup die kant op. De volwassenen moesten allemaal een cadeautje kopen van ongeveer 10$. En erop zetten from Secret Santa. Hoe het voor de kids geregeld is, ik heb geen flauw idee.

Ik zat vooral bij de kids, spelletjes spelen, films kijken. En op een gegeven kwam de kerstvrouw binnen. Jaja is een keer wat anders dan de kerstman. Eerst kregen de kids hun cadeautjes en daarna de volwassenen. Ik heb een telefoonzakje gekregen voor in het water. Maar dat is niet uit Nieuw-Zeeland, helemaal vanuit Zuid-Afrika.

Nadat iedereen z’n kadotjes uitgepakt heeft vertrok de kerstvrouw weer.

Lekker gegeten met z’n allen, typisch Afrikaans eten.

Op tijd naar huis, want morgenochtend is het tijd voor de cadeautjes thuis.


25 december:

Ik werd om 7.30u wakker gemaakt door Andy en Noah, de kerstman is langs geweest en heeft voor iedereen cadeautjes onder de boom gelegd. Het was erg gezellig. Ik heb zelf oorbellen gekregen in de vorm van het meest beroemde Nieuw-Zeelandse blad, (Cyathea Dealbata). Ook heb ik een voucher gekregen voor een pedicure.

Nadat alle cadeautjes open zijn gemaakt hebben we lekker ontbeten en hebben we ons klaargemaakt om naar het strand te gaan. De kids konden gelijk hun strandspeelgoed wat ze van de kerstman hebben gekregen uitproberen.

Ik heb samen met Noah krabbetjes gevangen.

Weer thuis aangekomen Noah in bed gelegd en hebben we spelletjes gespeeld en een film gekeken.

Toen Noah wakker werd hebben we geluncht en kregen we van Frenna en JJ (waar we gisteren kerst vierden) een verzoek om naar het strand te komen. Ze hebben net een boot gekocht en we mochten een stukje mee. De kids vonden het erg leuk.

Terug thuis kerstdiner gehad en film gekeken.


26 december:

Afgesproken om samen met Tessa naar het strand te gaan om een kerst foto te maken.

Het was erg gezellig en mooi weer. De foto’s zijn goed gelukt al zeg ik het zelf.
Terug thuis was er niemand, weer naar het strand gegaan en lekker gekletst met de Afrikaanse vrienden van het hostgezin. Blijft toch wel leuk om wat Nederlands met ze te praten.

Terug thuis de kliekjes van gisteren gegeten en weer een kerstfilm gekeken.


Even een feitje. Wij noemen 26 december 2e kerstdag, maar hier noemen ze het Boxing Day!!


Volgend jaar gewoon weer in het koude Nederland!

Tot bij de volgende blog!

Kusjes vanuit het warme Nieuw-Zeeland!

Reacties

Reacties

Monique

Grappig kerst in je zomeroutfit op het strand. Zie dat je leuke dagen hebt gehad.
Groetjes Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!