manonkoopman.reismee.nl

Noordereiland mama en Susan

11 februari:

Vandaag gaan we naar het Noordereiland, en dan begint voor mij pas echt het onbekende!

Maar voordat we de overstap maken gaan we nog eerst naar ‘Richmond’. Mama wil nog een leuke sweater hebben voor op de boot. Geen sweater gevonden, maar wel een muffin voor op de boot. Nog snel even de laatste boodschapjes gedaan en we stappen de auto weer in om naar Picton te gaan. We auto rit ernaartoe loopt soepel.

Als we eenmaal op de ferry zitten lopen we gelijk naar het dek toe. Ik heb nog een vestje meegenomen, want ja je zit op een boot die de open zee op gaat dus kan het wel aardig fris worden. Mama en Susan hebben alles in de auto laten liggen. Als de boot eenmaal gaat begint het snel toch wel erg fris te worden. Susan en ik lopen terug naar de auto om een jas of een sweater te pakken. Maar we kunnen er niet meer bij komen. Dan maar binnen zitten.

Er wordt nog een film gedraaid. ‘Aladdin’. Om de tijd te doden de film maar kijken. Rond 18u komen we aan in Wellington. Snel de auto in en op naar ‘Horokiwi’. Onze overnachting voor vannacht is perfect. We overnachten net buiten Wellington bij mensen die een eigen huisje hebben. Voor het eerst in 4 maanden Nieuw-Zeelands tv gekeken.

12 februari:

Het wordt een hele lange dag vandaag. We gaan naar ‘Napier’. (Blij dat ik het typ want heb nog steeds idee hoe je het uitspreekt!)

Na een stuk rijden komen we aan bij een schattig ‘Quarter Acre Bistro Café’. We hebben hier lekker gegeten. Een heerlijke kipsalade.

Onze volgende stop is in Woodville, we houden hier een snelle plaspauze. Het is hier totaal afgelegen. Je hebt hier wel hele lieve fiets standplaatsen.

Mama wilde graag naar ‘Cape Kidnappers’ om ‘Jan van Gent’ te zien. Aangekomen bij ‘Cape Kidnappers’ staat er op een bord dat het een wandeling van 2,5 uur is. En dat is dan alleen om naar de vogels te komen. En dan nog terug. Je kan er ook alleen komen als het low tie is. Dus houdt het op voor ons. Nog even lekker gezeten en we rijden naar onze accommodatie voor vannacht. Spullen neergezet en op naar ‘Thirsty Whale Bar & Restaurant’. Ik ga weer voor een visburger, mama en Susan voor een kipburger. Weer aangekomen bij de camping waar we overnachten even naar het strand gelopen. Komen we eraan, is het een stenenstrand!!! Daar hadden we niet op gehoopt. Toch nog even wat foto’s gemaakt, spelletje gespeeld en snel het bed in.

Wederom wordt morgen ook een lange dag!

13 februari:

Vandaag rijden we van ‘Napier’ naar ‘Rotorua’, maar met tussenstop ‘Lake Taupo’ en ‘Waitomo’.

Het is een hele omweg via Waikato te gaan, maar we moeten er maar iets voor over hebben!

Na 2 uur rijden komen we aan bij ‘Lake Taupo’. Het is het grootste meer van Nieuw-Zeeland dus dat moeten we gezien hebben. Omdat we niet heel veel tijd hebben pakken we het eerste stukje wat we tegenkomen, en dat is nog in de stad. Na even gezeten te hebben rijden we door naar ‘Waitomo’. Beter bekend als ‘Waitomo Glowworm Caves’. We gaan black water raften. Ook vandaag is het weer onwijs mooi. Ontzettend veel glimwormen gezien. Geëindigd met soep en een bagel.

Vanuit Waitomo nog langs een supermarkt gegaan om wat te halen voor vanavond. Ons eten, eten we bij ‘The Blue Spring’. Het is ontzettend mooi en het water is erg blauw.

Aan het avondeten is toetje. Vanuit ‘The Blue Spring’ rijden we door naar ‘Rotorua’. Zodra we de stad binnen rijden, beginnen we al iets te ruiken. Eenmaal aangekomen bij de accommodatie ruiken we het nog meer. Het stinkt hier naar rotte eieren.

14 februari:

Vandaag rijden we van ‘Rotorua’ naar ‘Karangahake’. Maar eerst staat op de planning ‘Lady Knox Geiser’. Het is een show. We zien de geiser uitbarsten. Ze doen dat met speciale zeep. Het water staat erg laag dus hij spuit niet erg hoog.

Vanuit de geiser gaan we door naar ‘Thermal Wonderland’. De ‘Lady Knox Geiser’ hoort hierbij.

We kunnen zien dat het een tijd niet geregend heeft. Bijna alles staat droog.

Mama is ook nog op de foto geweest met een wilde Kiwi. We kwamen in gesprek met een man en die vertelde dat die een rasechte kiwi is. En omdat papa wil dat we een wilde kiwi op de foto zetten hebben we van deze aardige man een foto gemaakt.

Vanuit ‘Thermal Wonderland’ gaan we door naar ‘Mud Pool’. Hier stinkt het ook weer ontzettend. Even snel wat foto’s gemaakt en we rijden door. Iets verderop in Rotorua is ook nog een andere geiser. Deze is meer actief van de andere geisers in ‘Thermal Wonderland’. Om binnen te komen hebben we weer een kaartje nodig. We besluiten om het niet te doen. Net nadat we de parkeerplaats afrijden, roept Susan vanuit de achterbank: “Auto aan de kant nu!”. Er liep een wesp over haar been. Auto aan de kant en de hele auto leeg gemaakt. Maar de boosdoener niet kunnen vinden. Auto weer ingepakt en we vervolgen onze ‘ROADTRIP’!

Onze lunchstop bevindt zich in ‘Tauranga’. Ik ga voor een brood met knoflook. Mama en Susan gaan voor een plaat met verschillende kleine hapjes. Ze vinden alles redelijk lekker totdat ze het laatste hapje opeten. Het is erg taai zeggen ze. Ik opzoeken wat ze gegeten hebben. ‘Calamari’, oftewel inktvis. Snel vergeten en door naar ‘Mt. Maunganui’. Mama en Susan gaan de bergwandeling lopen. Ik besluit om aan het strand te zitten en genieten van het uitzicht. Toen mama en Susan na ongeveer 2 uur weer terugkwamen gaven ze aan dat ik de goede keuze heb gemaakt om op het strand te blijven. Het was anders veelste waar voor mijn knie. Nog even gewandeld over het strand, zijn de voordat we de auto in stapte nog een ijsje gaan eten. De auto in en we rijden naar ‘Karangahake’. In het hostel een salade klaargemaakt, spelletje gespeeld en naar bed.

15 februari:

We zitten tegenover ‘Karangahake Gorge’. Dus klaargemaakt en de wandeling gedaan die ik eerder ook heb gelopen. We lopen een stuk over een oude treinrails die vroeger gebruikt is voor de mijnen. We lopen dus ook nog door oude mijnen. Ook hier hebben we nog 4 Glowworms gezien. Ik wilde mama en Susan nog laten zien waar ik de vorige keer onderuit was gegaan. Was alleen vergeten dat dat een heel stuk lopen is. Nog even aan het water gezeten en hebben teruggelopen naar ons hostel. We vonden het mooi, maar niet heel bijzonder.

In de auto gestapt en 4 minuten later stapten we weer uit. We zijn bij ‘Owharoa Falls’.

Hier nog wat foto’s gemaakt en door naar ‘Hot Water Beach’. Voordat we het strand op lopen nog even naar het toilet geweest. Mama en Susan stonden al buiten toen ik uit het toilet liep. Ik liep naar ze toe en Susan liep te springen van geluk. Er zwommen dolfijnen bij het strand. Of naja, zwemmen, ze waren vooral aan het springen zei Susan. Nog even van een afstand wezen kijken maar konden ze niet meer zien.

Naar het strand gelopen en nog een poosje wezen speuren naar de dolfijnen, maar niet meer gezien. Terug naar de auto. Volgende stop zou ‘Cathedral Cove’ zijn. Bij de parkeerplaats aangekomen, Susan en ik lopen op teenslippers. Er stond op een papier dat het bijna 2 uur lopen is naar ‘Cathedral Cove’. En dan moeten we ook nog terug. We beslissen om met een bootje die kant op te gaan. Het is 10 minuten lopen. Komen we aan, hangt daar ook weer een papiertje. I.v.m. de hoge golven vaart het bootje niet naar ‘Cathedral Cove’. Dan houdt het op. Nog even over ‘Hahei Beach’ gelopen. Lopen we terug naar de auto. Teruggereden naar het hostel, hebben we gegeten en nog een spelletje gespeeld.

16 februari:

Vandaag de laatste volle dag van de ‘ROADTRIP’ samen met mama en Susan. Eindstop voor vandaag is Auckland, Browns Bay ?.

Maar voordat we bij mij thuis aankomen hebben we nog 2 stops.

Voor de eerste stop moeten we iets terugrijden. We rijden naar ‘Matamata’. Het staat hier ook wel bekend als ‘Hobbit’. We hebben een tour geboekt om naar ‘Hobbiton’ te gaan. In de bus kregen we wat informatie over alles.

Aangekomen bij ‘Hobbiton’, vraagt de TourGuide wie nog nooit het boek of de films van ‘Lord of the Rings’ en ‘Hobbiton’ heeft gezien. Mama en ik zijn de enigste die onze vingers op steken. Het was erg mooi en gaaf om te zien. Onze TourGuide vertelde dingen over de films hoe ze alles deden. Dat maakte het wel bijzonder. En als ik dan een keer de film zie, dan zie je dingen die je anders niet zou weten.

Aan het einde in het laatste huisje nog wat gedronken. De bus in en terug naar ‘Matamata’. Hier nog wat gedronken en gegeten. In de auto gestapt, op naar ‘Hamilton’.

We komen aan bij ‘Hamilton Gardens’. Het is hier ontzettend mooi. We hadden zeker niet een paar weken later moeten komen, want nu waren er al aardig wat bloemen uitgebloeid. We hebben niet het hele park gezien, want we wilden niet al te laat bij mijn gezin komen.

De ‘ROADTRIP’ afgesloten met ‘Fish and Chips’ met mijn 2e familie!

22 februari:

Mama en Susan zijn ongeveer rond 13:00u bij mij. Eerst was de planning om naar Piha te gaan, maar het is niet echt lekker weer dus zouden we naar het centrum gaan om de SkyTower op te gaan, maar het was erg bewolkt dus kozen we ervoor om alleen de auto weg te brengen en daarna naar het gezin te gaan.

Zo gezegd, zo gedaan. Auto netjes afgeleverd. Rond 17:30u zijn we weer bij het gezin. Gegeten, spelletje gespeeld en naar bed gegaan.

23 februari:

We worden kijken naar buiten, en zien dat het een mooie dag wordt. Vandaag gaan we naar het centrum.

We zijn eerst de SkyTower op geweest. Het was mooi. Mooi uitzicht erg helder.

Als we weer beneden waren zijn we naar Queen Street gelopen. Dit is de grote winkelstraat van Auckland. Even gelopen maar konden niks vinden. Vanuit het centrum zijn we naar Albany gegaan met de bus. Daar nog even in de shoppingmall geweest maar niks kunnen vinden.

Terug thuis weer spelletjes gespeeld.

24 februari:

Omdat het afgelopen zaterdag slecht weer was, mogen we de auto mee van Kristill om naar Piha te gaan.

Zo gezegd, zo gedaan. Rond een uur of11zijn we bij Piha. We gaan eerst naar de waterval, ‘KiteKite Falls’. Het blijft een mooie waterval!

Op de terugweg van de waterval naar de auto nog een mooi uitkijkpunt gezien!

Vanuit de waterval rijden we naar ‘Piha’ zelf. Toilet pauze, mama wat drinken halen en we rijden door naar het strand. Maar voordat we het strand op gaan, lopen we nog ‘Tasman Track’.

Je komt hierbij uit bij een stukje strand waar de golven hard tegen de rotsen aan knallen. De terugweg hebben we gelopen over het strand.

Susan en ik lopen naar de auto, met gevaar voor eigen leven. We verbranden bijna onze voeten aan het zwarte zand. We halen onze spullen op en gaan bakken op het strand. We zijn erg verkleurd. Niet bruin wat je normaal wordt. Nee we zijn zwart geworden. Het waaide zo onwijs hard dat we gezandstraald werden. We hebben wat glazen potjes gevuld met het zwarte zand en zijn de auto ingestapt. Op naar het volgende strand.

We stappen uit bij ‘Mission Bay’ in Auckland. Het is en blijft een mooi strand. Hier hebben we ongeveer een uurtje gelegen. We wilden op tijd thuis zijn voor het avond eten en omdat we de brug over moeten en het rond een uur of 5 is, is het aardig druk op de weg. We hebben er ongeveer 50 minuten over gedaan om thuis te komen.

25 februari:

De dag die nog wel wat langer weg mocht blijven.

Moet vandaag werken, maar mama en Susan gaan weg. Van te voren aan Kristill gevraagd of ze het goed vindt dat ik mama en Susan naar het vliegveld breng. Geen probleem, je hebt Noah wel bij.

Het was gezellig in de auto. Mama heeft met Noah kinderliedjes gezongen. We deden er ongeveer 40 minuten over om bij het vliegveld te komen.

Mama en Susan hebben ingecheckt. Daarna zijn we nog even naar buiten gegaan want Noah wilde vliegtuigen kijken. Het was een mooi en bijzonder moment, om samen met mama, Susan en Noah te genieten in de zon met uitzicht op de vliegtuigen die landen en vertrekken.

Loop ik met mama en Susan mee naar de Security komt er een vrouwtje die daar werkt naar mij toe en vraagt of ze de papieren van mij mag hebben. Uitgelegd dat ik niet ga vliegen. Ik moest per direct weg. Er stond nergens een bordje dat je er niet mocht komen. Dus haastig afscheid genomen van mama en Susan. En ja hoor daar kwamen de tranen.

Had niet gehoopt dat het zo’n haastige afscheid zou worden.

Bas sleijster

Een heel verhaal.
Maar zo te zien aan de plaatjes en het verhaal hebben jullie het geweldig gehad met elkaar.
Top gedaan.