manonkoopman.reismee.nl

Lang weekend Wellington

Afgelopen weekend eindelijk weer een weekendtrip gedaan.

Ik ben samen met Manon en Lisa (Duits meisje), naar Wellington gereden.

We waren allemaal op tijd klaar op vrijdagochtend en omdat de maandag een nationale feestdag was hadden we die ook vrij.

Manon en ik hadden het weekend eerder geboekt, omdat Lisa eerst niet mee kon, ze zat nu in een ander hostel. Ze had hierdoor ook andere tijden voor de activiteiten.

29 mei:

Om 09:45 uur hebben we de auto opgehaald bij het verhuurbedrijf. Rond 10:30 uur zat alle bagage in de auto en was het tijd om te gaan rijden. Ik heb de eerste 4 uur gereden. Tijdens mijn rit af en toe wat regenspetters gehad. Na mij ging Lisa rijden. Ze reed door totdat het donker werd en begon meer regenen. Manon heeft de laatste 1,5 uur gereden. In totaal was het 8 uur rijden. Onderweg geen foto-stops gemaakt, alleen toilet-stops.

Lisa heeft ons afgezet bij ons hotel en is doorgereden naar haar hostel. Nu kijken hoe we het hotel in komen. De receptie is om 15 uur dicht gegaan i.v.m. de corona. We vonden tussen 2 winkels de deur. Gelukkig kwam er net iemand naar buiten waardoor wij naar binnen konden lopen. We moesten op de tweede verdieping zijn. Zit de deur op slot. We hadden een sleutel nodig. Een verdieping lager hoorden we stemmen. We liepen naar beneden en vroegen of zij ons konden helpen. De vrouw die we aanspraken wist niet eens dat er een hotel was. Ik begon gelijk te twijfelen of we niet gecatfished zijn.

Ik probeerde eerst contact op te nemen met het hotel, maar nummer was niet geldig. Manon probeerde het ook en haar lukte het wel. De vrouw aan de telefoon gaf aan dat er bij de receptie een box hangt. Daar moeten we een code invullen, en zo krijgen we de sleutel.

Zogezegd, zo gedaan. We stonden weer op de 2de verdieping met de sleutel maar hij deed het niet. Weer opnieuw bellen. Blijkbaar kan je alleen met de lift binnenkomen.

Eenmaal bij de kamer aangekomen, doe ik de sleutel in het slot, maak de deur open, en ga bijna over m’n nek. Het stinkt ontzettend erg in de kamer. Het is vies, zitten sigaretvlekken in het bed, overal is het smerig. Het koelkastje en de badkamer is vies. (Ik bespaar jullie de vieze foto's ;)

Ja hoor weer opnieuw bellen. We vertikken het om maar één seconde langer in deze kamer te blijven. Met veel gedoe konden we een nieuwe sleutel halen in de box beneden.

Aangekomen in die kamer rook het een stuk frisser. Het was schoon en netjes. Onze spullen opgehaald en snel het hotel uitgegaan.

Door de lange autorit en het gedoe in het hotel voel ik mij helemaal niet lekker. Wat vermoeidheid en stress met je lijf kan doen. Maar eten is ook belangrijk dus zijn we opzoek gegaan naar een Subway. We hebben hier lekker gegeten. Teruggegaan naar ons hotel. Nog even Netflix gekeken en de ogen gesloten.


30 mei:

Vandaag staat de Weta-Workshop en Zealandia Avondtour op het programma.

Manon en ik waren wakker voor de wekker, dus heb ik even snel gedoucht.

Tijdens de Weta-Workshop zien we attributen die ze in de films hebben gebruikt. In films zoals, Hobbit, Lord of the Rings, King Kong, The Chronicles of Narnia. Het komt mij niet erg bekend voor want ik ken de films niet super goed, maar het is leuk om het meegemaakt hebben.

Na de workshop was de planning om naar de vuurtoren te gaan. We reden erlangs heen maar het zag er niet speciaal uit. Dus zijn we doorgereden naar Mt. Victoria. Hier hadden we een mooi uitzicht over de stad.

Terug bij het hotel hebben we een crêpe gegeten en zijn we gaan relaxen op de kamer.

In de namiddag hadden we de Zealandia Avondtour. Tijdens deze tour ga je opzoek naar exotische vogels en de alom bekende Nieuw-Zeelandse Kiwi. De tour duurt ongeveer 2,5 uur. De TourGuide vertelde veel over de vogels maar Manon willen graag opzoek naar de Kiwi. 2 minuten voordat de tour afgelopen is spot iemand een Kiwi. We hebben er ongeveer 10 minuten bij gestaan, veel foto’s gemaakt.

Manon en ik hadden geen zin om 2,5 uur de camera mee te sjouwen, dus hebben we foto’s gemaakt met de telefoon. De kwaliteit is minder, maar hé we hebben bewijs.

Na de tour zijn we teruggereden en zijn we opzoek gegaan naar een pizzeria. Hier lekker gegeten. Na de pizza opzoek naar een cocktailbar. Helaas zat alles vol. Lisa begon moe te worden en is ze naar haar hostel gegaan. Manon en ik liepen naar de eerste de beste bar en vroegen of ze nog plek hadden voor 2 personen. Er was een plekje vrij. Wij naar binnen. Enigste alcoholische drank die ze hadden was bier.

Manon en ik voor een bier gekozen die goed klonk. Maar iew wat was die vies. Bier laten staan, betaald en we zijn terug naar het hotel gegaan. In het hotel nog een film gekeken.


31 mei:

Vandaag staan de Gardens, Beehive en Te Papa Museum op het programma.

Om 10:45 uur zaten we in de auto naar de Wellington Gardens. Veel mooie foto’s gemaakt van de bloemen. De ochtend afgesloten met wat drinken op het terras. Het was lekker weer, erg zonnig. De zon brandde goed voor een winterzonnetje. Nadat we onze drankjes op hebben gedronken, lopen we naar de auto.

We gaan naar de Beehive, of te wel het Parlement. (Heb geen flauw idee waarom ze het de Beehive noemen.)

Hier nog wat foto’s gemaakt en zijn toen naar het Te Papa Museum gegaan. Het is gratis, dus dat scheelt. Ik verheugde me heel erg op één deel. Ze hebben daar een kamer en als je er in staat lijkt het net of er een aardbeving is. Helaas zat deze dicht. Heel veel delen van het museum waren afgesloten. Dit allemaal i.v.m. Covid-19.

Manon en ik stonden na 30 minuten weer buiten. We hebben Lisa gebeld en die wilde nog blijven.

Manon en ik zijn wat winkels in de winkelstraat ingelopen, maar niks leuks gezien. Dan maar naar het hotel. We hebben een film gekeken. Na de film hebben we een hapje buiten de deur gegeten.

Ik begon moe te worden dus ben ik terug naar het hotel gegaan. Manon en Lisa zijn nog een klein stukje wezen lopen.

1 juni:

Wekker gaat om 06:15 uur en om 06:45 uur zaten we in de auto. Terug naar Auckland. Eerste 30 minuten heeft Lisa gereden. Tijdens het tanken begonnen mijn maag erg te rommelen. Ieder uur hebben we de auto aan de kant gezet omdat ik kramp kreeg. Ik voelde me niet lekker. Denk dat het de vermoeidheid is met een combinatie van slecht eten. Manon heeft 4 uur gereden. Lisa heeft haar afgelost. Het laatste uur heb ik nog gereden. Het geeft ook afleiding. Om 17:15 uur waren we bij de autoverhuur. Autosleutels ingeleverd en lekker naar huis.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!