manonkoopman.reismee.nl

20e verjaardag in Nieuw-Zeeland

Toch wel heel bijzonder om aan de andere kant van de wereld mijn verjaardag te vieren.


Vrijdag 26 juni begonnen met de voorbereidingen. Kruimelvlaai en de deeg voor de oliebollen gemaakt.

Zaterdag 27 juni verder gegaan met de voorbereidingen. Nu de oliebollen, appeltaart en de hutspot klaargemaakt. In de namiddag met het gezin een drankje gedaan bij een Schots café.

Zondag 28 juni de groentesoep met balletjes, knakworst in bladerdeeg en de zuurkool schotel klaargemaakt.

Toen Manon kwam, samen met Kristill en Manon naar het strand gegaan om verjaardagsfoto’s te maken.

Net nadat we terug waren van het strand arriveerde de Afrikaanse familie.

Iedereen heeft wat te drinken en daarbij hoort een oliebol.

Het Nederlandse 3-gangendiner is erg goed in de smaak gevallen. Nog lekker gekletst en champagne is gepopt.

Om middernacht werd ik gebeld door mama. Er werd gezongen door papa, mama, Gert, oma, Susanne, Jarenko, Alicya en Yason.

In de ochtend kadotjes gekregen van het gezin, een ketting, wijn en chocolade. Samen met Tim en Noah, Andy op school gedropt. We zouden met de ferry naar Auckland Centrum gaan. Daar zijn we naar een nieuw winkelcentrum gegaan en hebben we afgesproken met Q, ik heb tijdens de KiwiExperience met Joyce, Q als busschauffeur gehad. We hebben met z’n allen koffie gedronken. Daarna zijn Tim, Noah en ik naar Sea Life gegaan. We zouden met de ferry terug naar de auto gaan, maar we moesten 45 minuten wachten op de ferry, dus hebben we de bus gepakt. Eenmaal thuis even lekker gerelaxt. Voor mijn verjaardag hebben we bij een Indonesisch restaurant heerlijk gegeten.


2 weken voordat ik jarig was zat ik te denken waarom ik de keuze heb gemaakt om voor 12 maanden te gaan, en niet voor 9 maanden zodat ik mijn verjaardag thuis kan vieren.

Maar toch wel heel erg blij dat ik voor 12 maanden gekozen heb. De tijd vliegt, nog zeker wat dingen op de planning staan waar ik naaruit kan kijken. Aankomend weekend ga ik eindelijk met het gezin naar de Farm Stay wat we als bedankje van mama en Susan hebben gekregen toen ze hier waren.

En eerst was de planning om voor 10 dagen in september naar Australië te gaan. Het gezin heeft me uitgenodigd om mee te gaan, zodat ze mij kunnen laten zien waar ze opgegroeid zijn. Maar door de Covid-19 zijn de grenzen natuurlijk dicht. Er zou een bubbel komen tussen Australië en Nieuw-Zeeland, maar er is nog steeds niks duidelijk wanneer dat gaat gebeuren.

Dus gaan we nu voor 10 dagen een roadtrip doen in het Noordereiland.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!