manonkoopman.reismee.nl

Wintervakantie in juli

Ik blijf het zeggen, de tijd vliegt.

Begin juli had Andy 2 weken vakantie. Van te voren had ik samen met Kristill activiteiten opgezocht die ik kan doen als het droog is, maar ook als het regent.

Ik ben in de 2 weken tijd met de kids naar het Auckland Museum geweest. De kids vonden het interessant, vooral het gedeelte van de oorlog. De kids waren erg respectvol en stil toen we langs al de namen liepen van de mensen die gesneuveld zijn tijdens de oorlog.

Op de woensdag is het sportdag voor de kids. Noah heeft zwemmen in de ochtend en in de avond heeft Andy rugby.

Op donderdag was er een film georganiseerd door Dream Aupair. We moesten in onze pyjama’s komen en hebben we de film Moana gekeken. Noah heeft haast de hele film stilgezeten en gekeken. (Dat belooft veel goeds voor volgende week als ik met de kids naar de bioscoop ga.)

Vrijdag was het de enigste dag van de week dat het droog was, dus ben ik met de kids naar de dierentuin gegaan. Het was ontzettend druk, maar de kids hebben genoten.

In het weekend ben ik met Manon naar een groot winkelcentrum geweest en hebben de middag lekker afgesloten bij de Italiaan.

De volgende dag ben ik met het gezin in de namiddag naar het circus geweest. Het is een circus zonder dieren, maar de kids hebben met grote ogen naar de verschillende acts gekeken. Het hoogtepunt van het circus vond ik de motoren. Ze zaten met z’n drieeën in een kooi op de motor. Hier op de foto kan je zien wat ik bedoel.


De laatste week van de vakantie is alweer aangebroken. Ik heb samen met de kids Galaxy Jars gemaakt. Het viel erg tegen vond ik maar de kids vonden het leuk om te doen. Je hebt een glazen pot, water, food colouring en wattenbolletjes nodig. Je doet de water met de food colouring samen in een glas, daarna doe je een beetje van dat water in een pot. Als je dat gedaan hebt, doe je de wattenbolletjes erbij.       

 In de avond heb ik boerenkool gemaakt. Tim en Kristill vonden het erg lekker.

Ook ben ik in de laatste week naar een winkelcentrum geweest met de kids. Er was een springkasteel. Ook hadden ze activiteiten voor kinderen, zoals tekenen, puzzelen of Play Dough. Afgesloten met een heerlijke koffie.

De laatste dag ging Andy spelen bij een vriendje. In de namiddag ben ik met de kids naar de bioscoop gegaan. We hebben de film Red Shoes and the 7 Dwarfs gezien. Het is net zoiets als sneeuwwitje maar nu zat de magie in de rode schoenen.


In het weekend zijn we dan eindelijk naar de Farm Stay gegaan, dit heeft het gezin als bedankje gekregen toen mama en Susan hier waren. Voordat we aangekwamen hebben we cakejes gehaald op een boerenmarkt. Iets verderop was er een museum. ‘The Kauri Museum’. Hier zie je hoe ze vroeger te werk gingen met het vervoeren van bomen. ‘The Kauri’ is de grootste boom in Nieuw-Zeeland. Eenmaal aangekomen bij de Farm Stay, hebben we de overall’s aangedaan en zijn we met boer Peter koeien wezen melken. Het was leuk om te doen.

Terug bij de boerderij hebben we de rest van de dieren eten gegeven. Andy heeft zelfs een klein stukje in de tractor gereden. In de avond hebben we heerlijk gegeten. De volgende ochtend mochten de kids weer dieren eten gegeven, maar we moeten natuurlijk zelf ook eten. De tafel was heerlijk gedekt en er was zelfgemaakte muesli, yoghurt en noem maar op.

Na het ontbijten zijn we naar een bak gegaan en daar hebben we paardgereden. Andy op een kleine paard, Tim en ik op een grote. Noah heeft wel de helm opgehad, maar wilde niet op de paard.

Enigste waar Noah op wilde was op de tractor. Het was een leuke ervaring. Voordat we weer naar huis gingen hebben we nog een boswandeling gemaakt. Hier heeft boer Peter possumvallen. (De possum insrond 1860 uit Australië gekomen. De possum is een grote plaag, die in de nacht jaagt op andere dieren. In Nieuw-Zeeland zie je veel possums aangereden aan de kant van de weg liggen.)
Afscheid genomen en we zijn naar huis gereden.

Reacties

Reacties

Marcel & José

Inderdaad wat gaat de tijd snel. Gelukkig verveel je je daar niet.
Nog eventjes en dan ben je weer thuis. Geniet van de laatste periode daar.
Liefs,
Marcel & José

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!