manonkoopman.reismee.nl

Zomervakantie

Zomervakantie!

Gevoel dat de zomervakantie in Nederland net afgelopen is, begint hier de zomervakantie!

Het was de eerste paar dagen wel even wennen om Andy nu ook de hele dag te hebben! Samen met Kristill een planning gemaakt wat ik elke dag met de kids ga doen.

Dus in deze blog lees je meer over wat ik die 6 weken gedaan heb!

Maandag 23-12:

Playground staat op de planning. We zijn naar Mairangi Playground gereden. Is ongeveer 6 minuten rijden met de auto.

Het is een kleine speeltuin maar Noah vermaakt zich erg goed. Andy is vooral in bomen aan het klimmen.

In de namiddag muziek opgezet en lekker wezen dansen en zingen! Ook de Snollebollekes natuurlijk!!

Dinsdag 24-12:

Playdate met Tessa op de planning. Naar Browns Bay gelopen. De kids hebben gezellig samen gespeeld, als eerst in de speeltuin en daarna op het strand. Tessa heeft 2 meiden met dezelfde leeftijden als Andy en Noah en het klikte erg goed!

Terug thuis Noah in bed gelegd en Yahtzee gespeeld met Andy. In de avond naar vrienden voor kerstavond.

Woensdag 25-12 en Donderdag 26-12:

Staat uitgebreid geschreven in de vorige blog!!

Vrijdag 27-12:

De kids zijn erg gesloopt van de afgelopen dagen, dus zijn we naar de Library gelopen. Andy is zelf gaan lezen en ik heb Noah voorgelezen. Terug thuis weer spelletjes gespeeld met Andy!

Maandag 30-12:

We zijn naar Takapuna Playground gegaan! Het is ontzettend groot en veel klim en klauter voor Andy! Noah vermaakte zich ook prima. Terug thuis pannenkoeken gemaakt!

Dinsdag 31-12:

Ik had oliebollen en appelbeignets besteld bij een Nederlands restaurant. Eerst met de kids bitterballen gegeten en Fristi gedronken! Andy en Noah vonden het onwijs lekker. Terug thuis Noah in bed gelegd. Joyce is weer gekomen en blijft t/m 6 januari.

In de avond met Tessa, Bente, Geert, Daphne en Joyce naar Auckland City gegaan om naar het vuurwerk te kijken.

Donderdag 02-01:

Dit is hier ook een nationale feestdag dus lekker vrij.

Ik heb de bus gepakt en naar Takapuna gegaan, planning was om van Takapuna terug naar Browns Bay te lopen. Maar op slippers is dat niet echt een pretje.

Gelopen tot aan Milford en vandaar de bus naar huis gepakt.

In de avond met Joyce nog een stuk gelopen! Het was donker en we liepen weer op teenslippers! En ja hoor wie valt er weer, Manon!

Vrijdag 03-01:

Vandaag weer naar Browns Bay Playground gegaan met de kids, Joyce bleef thuis zodat ze in het boekje kon schrijven. Na de Playground doorgelopen naar de Libary.

Nadat Noah wakker werd in de namiddag naar het strand gegaan.

Het is Date night voor Tim en Kristill dus dat betekent pizza en movie voor de kids!

Zaterdag 04-01:

In de ochtend samen met Joyce de ferry gepakt naar Waiheke Island! Het staat bekend om de mooie stranden en de vele wijngaarden. We waren rond 10:00u in het hostel. Spullen gedropt en naar het dichtstbijzijnde strand gelopen. Daar even gezonnen, maar het werd al snel bewolkt. Doorgelopen naar de winkels, nieuwe teenslippers gehaald en Fish and Chips gegeten. Doorgelopen naar weer een ander strandje en daarvanuit naar een wijngaard gelopen, genaamd Cable Bay. Wijnproeverij gedaan en weer terug naar het hostel.

Zondag 05-01:

Uitgecheckt bij het hotel. En weer naar het strand. In de ochtend was het lekker maar het werd al snel weer fris. Weer wezen lunchen bij dezelfde plek als gisteren, Fish and Chips dus. De bus gepakt naar de ferry.

In Auckland aangekomen was de lucht ontzettend geel. En dat terwijl Australië toch nog een aardig stukje van Auckland ligt.

Maandag 06-01:

Andy had vandaag een sportactiviteit, dus hem ernaar toegebracht. Het is een hele schooldag, dus van 9u t/m 3u.

Samen met Noah weer naar de Library.

Andy opgehaald en Joyce naar de bus gebracht! De kids hadden het zwaar. Ze waren erg verdrietig toen Joyce de bus in liep.

Dinsdag 07-01:

Ook vandaag heeft Andy weer een sportactiviteit, dus Andy die kant op brengen en op naar Browns Bay, Tessa staat al te wachten. Kids hebben weer lekker gespeeld.

Woensdag 08-01:

Vandaag lekker vrij, dus samen met Manon naar Takapuna, lekker bij gekletst, hadden elkaar 3 maanden niet gezien. Samen Fish and Chips op het strand gegeten.

Donderdag 09-01:

Onepoto Domain staat op de planning vandaag. Het is een heel groot park waar je met de fiets of step lekker kan gaan. Er is ook een grote speeltuin. De kids vinden de Flying Fox helemaal geweldig, zelfs Noah gaat alleen!

Vrijdag 10-01:

Sherwood park staat op de planning. Is een speeltuin niet zover hier vandaan. De kids vermaken zich prima. Andy is net een aap, die klimt en klautert op alles.

In de namiddag nog even naar het strand geweest.

Zondag 12-01:

Samen met Tessa en Bente naar Mission Bay gegaan. Is een wijk net buiten het centrum, dus aan de andere kant van de brug. Onwijs lekker weer. Maar oeps toch iets te warm. Verbrand!!

Maandag 13-01:

Om 07.10u liep ik de woonkamer binnen, Kristill was al naar het werk en Tim was erg onrustig, Noah is erg verkouden en Tim was daar erg onzeker over.

Andy had vandaag ook weer een sportactiviteit dus hem daarnaartoe gebracht.

Om 09.30u zou de Visiting Teacher langskomen voor Noah. Noah wilde niet echt spelen en zat de hele tijd op mijn schoot.

Doordat Tim zo onzeker was deze morgen over Noah zijn verkoudheid ben ik naar de huisarts gegaan, ik wist zelf dat het een goede verkoudheid was maar toch voor zekerheid voor Tim die kant op gegaan.

En ja hoor, een fikse verkoudheid.

Dinsdag 14-01:

Vandaag weer naar de Playground gegaan, deze keer weer naar Mairangi Bay, kids hebben weer lekker gespeeld.

Donderdag 15-01:

Vandaag weer naar de Library geweest. Andy vindt het leuk om zelf te lezen, maar ook als ik voorlees. Vanuit de Libary doorgegaan naar de Playground.

Vrijdag 16-01:

Mama een berichtje gestuurd, ik had erg veel wc-rollen en wist niet zo goed wat ik daarvan kan maken. Mama had wat foto’s gestuurd.

Andy, Noah en ik naar de 2$ shop. Spulletjes gehaald en doorgegaan naar Jump.

Jump is een indoor trampoline hal. Andy heb ik het hele uur niet gezien, samen met Noah wezen springen.

Nadat Noah wakker werd hebben Andy en ik samen een raket gemaakt van een wc-rol.

Kristill kwam thuis en Andy showde gelijk zijn raket.

Zaterdag 17-01:

Er is muziek in Takapuna, dus Manon en ik hebben afgesproken om die kant op de gaan, we waren er rond 15.00u.

Het viel voor ons allebei erg tegen, dus hebben we een koffie gedronken bij de Starbucks. In Takapuna gegeten en allebei weer naar huis gegaan.

Maandag 20-01:

Vandaag weer naar Onepoto Domain gegaan. Kids hebben weer lekker gespeeld en door gegaan naar de supermarkt. De planning was om naar het strand te gaan en daar de Morning Tea te gaan eten. In de auto onderweg naar het strand, keek ik achterom en beide kids lagen te slapen.

Toch besloten om maar naar huis te gaan. Andy werd wakker zodra we thuis waren, maar Noah sliep door in de auto. Elke 15 minuten bij hem gekeken.

Dinsdag 21-01:

De ouders van Tim zijn gisteren aangekomen en blijven t/m zondag. Ik had ze al eerder gezien, ze waren hier ook toen ik er net was.

Takapuna Playground staat op de planning. Opa en oma vonden het een leuke Playground en waren veel met de kids bezig, dat ik dacht, oké wat doe ik hier?

Woensdag 22-01:

Andy gaat samen met opa en oma een dag weg inclusief overnachting naar Raglan. Dus ik heb Noah lekker alleen.

Zwemles is weer begonnen deze week dus Noah en ik stonden netjes om 09.30u in het zwembad. Noah wordt steeds relaxter en durft nu zelfs op m’n rug te liggen. Hij ligt dan met z’n hoofd op mijn schouder maar hij wordt wel relaxed.

Donderdag 23-01:

Relaxt dagje op de planning. Samen met Noah naar Browns Bay park en het strand geweest. In de namiddag kwam Andy terug.

Vrijdag 24-01:

Dagje vrij vandaag en had geen zin om thuis te blijven met het mooie weer.

Met de bus naar Takapuna en helemaal teruggelopen naar Browns Bay.

Het is 13 kilometer en heb er ongeveer 3,5 uur over gedaan. Grotendeels over het strand.

Dinsdag 28-01:

Vandaag stond de dierentuin op de planning. De dierentuin is aan de andere kant van de brug en het is ochtend dus het was ontzettend druk op de weg. Het is een leuke dierentuin en we hebben de KIWI gezien! Is toch wel bijzonder om te zien!

In de namiddag zijn we naar Sherwood Park geweest.

Donderdag 30-01:

Vandaag zijn we naar de Science Room geweest. Ook vandaag was het weer erg druk op de weg.

De kids vonden het erg leuk. Muziek gemaakt en proefjes gedaan.

Terug thuis hebben we bananenpannenkoeken gemaakt.

Vrijdag 31-01:

Andy is vandaag naar een vriendje geweest, maar voor die tijd eerst nog naar Mairangi Bay Playground geweest.

Andy afgezet bij Harley en samen met Noah naar het park gegaan.

In de namiddag naar Sherwood Park.

Zaterdag 01-02:

In de ochtend nagels laten doen.

En door naar Manon, haar host Family is een weekendje weg. Dus girls night. Samen met 4 andere au pairs hebben we in het zwembad gezeten met een drankje. In de avond Burrito’s gemaakt, in de avond met 3 andere au pairs een drankje gedaan in Ponsonby. En daarna samen met Manon nog naar het centrum geweest voor een drankje.

Zondag 02-02:

Manon is met mij mee geweest. Gisteren in de nagelsalon ook benen laten waxen maar heeft niet echt geholpen, dus heeft Manon bij mij thuis het gedaan.

Daarna nog even naar Browns Bay gegaan en weer Fish and Chips gehaald.

Morgen begint het normale ritueel weer. Andy gaat weer naar school en de meeste activiteiten voor Noah ook!

En dan begint morgen het grote avontuur samen met mama en Susanne! We vliegen morgenochtend naar Queenstown en rijden van Queenstown in 12 dagen naar Auckland!

Monique

Ik ben weer helemaal op de hoogte. Super veel plezier met mams en Susanne.
Liefs ikke