manonkoopman.reismee.nl

Bay of Islands

Bay of Islands trip:

Met de familie voor een paar dagen naar Bay of Islands geweest. Bay of Islands is 3uur noordelijk van Auckland. Bay of Islands staat bekend om de 144 kleine eilandjes, de Waitangi Treaty Grounds en de Cruise. Ben je benieuwd wat het inhoudt? Lees dan verder! ?

13 september:

Zondagochtend om 08:00u zaten we met z’n allen in de auto. Na een stukje rijden maakten we een stop in Waipu Cove, hier hebben we heerlijk ontbeten, de kids zijn er nog even wezen spelen en we hebben een stukje over het strand gelopen.

Nadat we onze buikjes vol hebben gegeten stappen we de auto weer in en rijden we naar Ta?ne Mahuta. Het is de grootste Kauri boom ter wereld, het wordt de god van het woud genoemd. Hij is 51 meter hoog en heeft een omtrek van ongeveer 13,8 meter. Hier hebben we wat foto’s gemaakt.

Na de foto’s zijn we de auto weer ingestapt en zijn we naar Paihia gereden. We kwamen bij het huisje. We hebben heerlijk op het balkon gezeten.

14 september:

Maandag hebben we in een cafétje aan het strand ontbeten. Nadat onze buikjes gevuld zijn, hebben we de auto gepakt en zijn we naar de veerpond gereden. De veerpond gaat van Paihia naar Russell. Russell is het grootste eiland van de Bay of Islands. Hier hebben we een stukje gereden. We kwamen uit bij Kaimarama Bay, hier hebben we een stukje gelopen en wat foto’s gemaakt.

Op de terugweg naar de pond kwamen we Wangamumu Scenic Reserve tegen, hier hebben we ook een klein stukje gelopen en kwamen we uit bij een uitzichtspunt. Het was niet echt bijzonder. De route ging nog een heel stuk door. De officiële route, duurt 6 uur one way. Hier heb je uitzicht op the Hole in the Rock. Terug aangekomen bij in het centrum van Russen zijn Kristill, Andy en ik zijn met de personenpond terug naar Paihia gegaan. Tim ging samen met Noah over de autopond. In de avond hebben we in een restaurantje heerlijk gegeten.

15 september:

Vandaag hebben Andy, Kristill en ik een cruise gedaan. Tim en Noah hebben naar een klein plaatsje in de buurt van Paihia gereden. Tim en Noah gingen niet mee, omdat ze met z’n allen al een keer de cruise hebben gedaan. De cruise duurde 4 uur. We zijn eerst naar the Hole in the rock gevaren.

Soms kan je erdoorheen, maar de golven waren te hoog dus konden we er niet door. Op een gegeven moment moest iedereen naar binnen en zitten omdat de golven heel heftig waren, Andy werd een paar keer gelanceerd. We hebben een stop gemaakt op Urupukapuka Island, hier liepen schapen rond. We hadden 45 minuten de tijd. Na een stukje lopen kwamen we een dood schaap tegen. We hebben bij een uitkijkpost nog wat foto’s gemaakt en zijn we weer terug naar de boot gelopen.
Vanaf 12.00u was er een mogelijkheid om dolfijnen te zien. We hebben helaas geen dolfijnen gezien. We hebben wel een zeehond gezien.
We moesten even wachten op Tim dus heb ik de laatste souvenirs gehaald dat ik nog nodig had. Tim haalde ons op in het centrum van Paihia, hier vanuit zijn we naar de Waitangi Treaty Grounds gereden. Hier zijn de eerste Maori’s op land gekomen. We hadden eerst een rondleiding, het was interessant, ik verstond er alleen niet veel van wat de man zei, hij had een erg accent. Op het einde hadden we nog een show.
Ik wist niet wat ik moest verwachten, maar het was ontzettend gaaf.
Toen we weer naar buiten liepen begon het te regenen. We zijn snel naar de auto gelopen. Iets verderop was een waterval, hier zijn we naartoe gereden. Snel wat foto’s gemaakt en de auto weer ingestapt.
In de avond Fish & chips gegeten.

16 september:

Vandaag zijn we weer terug naar huis gegaan. We hebben wel een stop gemaakt in Kaiwaka. Hier hebben we heerlijk ontbeten.

We waren rond 12:15u thuis. De auto uitgepakt en Tim is wezen werken.