manonkoopman.reismee.nl

Afgelopen weken in Lockdown en de nieuwste update over de Covid-19

Op dit moment hebben we in totaal 1440 besmettingen gehad, 12 zijn er overleden, 14 mensen liggen in het ziekenhuis en 3 daarvan op de intensive care. 974 mensen zijn genezen, dus zijn er op dit moment nog 454 besmettingen.

Afgelopen 4 weken zijn toch nog wel snel voorbijgegaan. Ik had verwacht dat de tijd langzamer zou gaan, omdat je alleen maar thuis zit en in de weekenden niks kan plannen met vriendinnen.

Maandag 30 maart: De hele week gewerkt van 8.30/16.00. In de ochtend heeft Andy les gehad van zijn oma, ze is juffrouw op de basisschool dus dat komt goed uit. In die tussentijd heb ik met Noah met blokken gespeeld en hebben we een puzzel gemaakt. In de tijd dat Noah in bed ligt met Andy UNO en Monopoly Deal gespeeld. Nadat Noah wakker is geworden nog gelezen met de kids en wat educatieve dingen gedaan. Zoals met Andy rekenen, en met Noah wezen tekenen. In de avond met oma gebeld, want het is haar verjaardag. Blijft toch wel heel apart om oma geen kus en knuffel te kunnen geven.


Dinsdag 31 maart: Iedere ochtend heeft Andy les, dus vandaag ook. Na de les zijn we naar het strand gegaan en hebben we lekker in het water gespeeld. In de tijd dat Noah weer in bed ligt, spelletjes met Andy gedaan en na de spelletjes Andy heeft zichzelf vermaakt. Het is belangrijk dat Andy educatief, creatief en sportief bezig is, maar ook spelletjes doet om te ontspannen. Maar het is ook goed dat hij zelf iets kan verzinnen om te doen. Zo is Andy veel puzzels aan het maken. In de middag dat Noah weer wakker is weer educatief bezig geweest.


Woensdag 1 april: Ook vandaag heeft Andy weer les. Na zijn les zijn we weer naar het strand te gaan, bikini aan, het is lekker weer, dus even afkoelen in het lekkere water. De namiddag is weer hetzelfde als de afgelopen dagen.


Donderdag 2 april: Na Andy’s les, heb ik Noah in bed gelegd. Normaal gaat hij tussen 11:00-12:00 naar bed. Maar vandaag was hij zo moe dat hij om 10:15u in bed lag. Toen hij wakker was geworden zijn we weer naar het strand gegaan. Ik wil met de kids dagelijks even uit huis, zodat ze wat energie kwijt raken, door te rennen, of met een bal te spelen. Ook alleen een wandeling is al goed, Andy gaat dan vaak op zijn step en Noah op zijn loopfiets.


Vrijdag 3 april: Yeah weekend. Wekker gaat om 6.45u, vandaag staat de zonsopkomst op de planning. Het was de perfecte dag, geen bewolking, lekker weer, fris maar niet te koud.

In de middag met Andy nog even UNO gespeeld, verder series gekeken op Videoland!


Zaterdag 4 april: Vandaag vrij weinig gedaan. Veel series gekeken, beetje relaxen van afgelopen week.


Zondag 5 april: 1 uur langer kunnen slapen vannacht. Wintertijd is ingegaan. Blijft toch wel apart, dat het nu in april al om 17:30u donker is buiten, terwijl het normaal steeds later donker wordt. Het is grappig, voor even maar niet voor altijd. Want dat betekent ook dat ik nu in de ‘Winter’ jarig ben!! Vandaag een wandeling gemaakt, naar Rothesay Bay Beach en terug naar Browns Bay (Rothesay Bay is de eerstvolgende wijk die je tegenkomt als je zuidelijker gaat.



Maandag 6 april: Ook deze week van maandag t/m donderdag gewerkt van 8.30-16.00. In de tussentijd dat Andy les had, met Noah met de blokken gespeeld. Na z’n les, hebben we op de oprit gespeeld, cricket, volleybal, voetbal. In de tijd dat Noah in bed ligt, heeft Andy een Obstacle Run gedaan. Daarna weer met de blokken gespeeld.


Dinsdag 7 april: In de tijd dat Andy had, met Noah met de bal gespeeld, naar elkaar wezen rollen en met een kleine stuiter. Na de les hebben we een stukje gewandeld, we zijn door winkelstraat gelopen. Na Noahs slaap hebben we weer op de oprit gespeeld en hebben we met z’n allen gekleurd.


Woensdag 8 april: In de tussentijd dat Andy aan het leren is, hebben Noah en ik boekjes gelezen. We zijn na het leren en lezen weer naar buiten gegaan voor een wandeling. In de tijd dat Noah ligt te slapen heb ik weer een Obstacle Run voor Andy bedacht. De kids gingen in de namiddag op onderzoek uit achterin de tuin. Allebei hebben ze kleine dingetjes gevonden in de achtertuin. Andy heeft een mooie knikker gevonden en Noah heeft veel stenen gevonden.


Donderdag 9 april: Toen Andy aan het leren was, heb ik met Noah met de auto’s gespeeld. Daarna zijn we weer naar buiten gegaan. Ik keek naar buiten en het was zonnig. We waren bijna terug thuis, maar de kids wilden nog graag op de parkeerplaats spelen, oké vooruit dan. Voordat we het wisten begon het te regenen. Even onder een boom gewacht en daarna snel naar huis gerend.


Vrijdag 10 april: Vandaag een nieuwe en mooie route gevonden. Over het strand gelopen naar Murray’s Bay (2 wijken zuidelijk van Browns Bay). Een klein stukje teruggelopen waar ik een pad omhooggaat. Bij een bankje even gestopt om wat te drinken... en weer dooorrrr. Het is ontzettend lekker weer en een mooie route om te lopen. Heb in totaal 8.5 km gelopen in 2,5 uur tijd!


Zaterdag 11 april: Vandaag veel getekend en spelletjes gespeeld met Andy. In de namiddag bitterballen gegeten om te vieren dat ik een half jaar bij het gezin ben. We hebben als Nederlands spelletje, spijkerpoepen gespeeld.


Zondag 12 april: Het is Pasen vandaag, dus dat betekent paaseieren zoeken voor de kids. Nadat alle eitjes gevonden zijn hebben we een egg/spoon race gedaan, (helaas met paaseitjes en niet met rauwe eieren ?). Na de race zijn we naar het strand gegaan. Verder hebben we spelletjes gespeeld.

In de avond heeft Andy samen met Tim pizza’s gemaakt. Tijdens het eten van de pizza hebben we Ratatouille gekeken. Tim heeft voor een week de trail voor Disney+ gedaan, dus heb ik in de avond High School Musical 1 gekeken!


Maandag 13 april: Vandaag weinig gedaan. High School Musical 2 + 3 gekeken. En spelletjes gespeeld met Andy en Tim. In de avond met mama en Susan gebeld!


Dinsdag 14 april: Deze week zijn mijn uren verhoogd. Nu 35 uur per week werken, dus van 8.00-17.00u. In de tussentijd dat Andy aan het leren is, hebben Noah en ik dierenkwartet gespeeld, maar ik heb alle dieren open gelegd en aan Noah gevraagd waar de kat lag, zodat hij goed moet zoeken en het aan mij moet geven. Na de dierenkwartet hebben we muziek aangezet en hebben we gedanst. Weersvoorspelling was slecht voor vandaag dus dan maar binnen de energie kwijtraken. Nadat Noah geslapen had, was het droog weer buiten dus zijn we toch maar even naar buiten gegaan om te wandelen. In de namiddag heb ik zelf nog even een stukje gewandeld.


Woensdag 15 april: Terwijl Andy aan het leren was hebben Noah en ik boekjes gelezen. Na het lezen hebben we een stukje gelopen. In de namiddag hebben we zelf Play Dough gemaakt.


Donderdag 16 april: Ook vandaag hebben Noah en ik gelezen, terwijl Andy met oma aan het leren was. Toen Noah in bed lag heb ik met Andy thuis les gedaan, we hebben gerekend en gelezen. In de namiddag hebben we gepuzzeld en met een bal binnen gespeeld.


Vrijdag 17 april: Vandaag heb ik met Noah dierenplaatjes gedaan. Ik liet een dier zien en Noah vertelde mij welk dier het is. Daarna hebben we buiten weer een stukje gelopen. In de tijd dat Noah in bed lag, weer thuis les met Andy gedaan. In de namiddag een Scavenger Hunt gedaan met de kids. En met Noah 45 minuten gelezen.


Zaterdag 18 april: In de ochtend gekleurd. Het was droog buiten dus zelf een klein stukje gelopen. In de namiddag was het tijd om te oppassen. Tim en Kristill hebben een stukje gelopen en zijn daarna naar hun kamer gegaan en hebben op het balkon gezeten met een wijntje. Ik heb met de kids Pinokkio en Peter Pan gekeken.


Zondag 19 april: Vandaag heb ik dezelfde wandeling als vorige week gelopen. Murray’s Bay – Rothesay Bay en terug in Browns Bay.

Het is niet koud buiten, het is in ieder geval droog. In de namiddag met m’n blog bezig geweest en serie gekeken. Ook ben ik vandaag weer bezig geweest met het leren van Noors. Ik ben nu 31 dagen op een rij bezig! Aardig trots op mezelf dat het ik zolang volhoud. De oefeningen die ik anders dagelijks doe, zijn de afgelopen 2 á 3 weken afgezwakt. Precies nu dat de chiropractor dicht zit heb ik veel last van m’n rug. Dan maar rustig aan doen met de oefeningen en hopen dat ik snel naar de chiropractor kan gaan.


En dan de Covid-19 update: Vandaag 20 april hebben we te horen gekregen dat we vanaf maandag 27 april 23:59u naar level 3 gaan.

Dus dat betekent, van Lockdown naar hetzelfde als in Nederland.

  • Het liefst thuisblijven, behalve voor:
  • Je werk, als je thuis kan werken, blijf je thuis werken.
  • Scholen, alleen voor de kinderen waarvan de ouders niet thuis kunnen werken
  • Boodschappen
  • Naar een regionaal/nationaal park of naar het strand in de buurt, max 40 minuten rijden
  • De bubbel mag iets groter worden, dus je kan naar familie toe als ze niet te ver weg wonen
  • De takeaway en drive thru gaan open

Dit blijft 2 voor weken, dus tot 11 mei 23:59u, vanaf dan kijkt de regering verder wat we gaan doen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!