manonkoopman.reismee.nl

Covid-19 in Nieuw-Zeeland

Covid-19 in Nieuw-Zeeland:


Na een tijdje afwezig te zijn geweest op de blog, hier weer een nieuwe blog.

Afgelopen weken niet veel gedaan.

Met Manon naar Rotoroa Island geweest. 75 minuten met de ferry van Auckland. Stukje gelopen en verder veel in de zon gelegen.

Verder middagen aan het strand gelegen.

Ook ben ik op een zaterdag met het gezin naar Shakespear Regional Park geweest. Vrienden van de ouders waren aan het kamperen en we gingen even op visite. Het is ongeveer 45 minuten naar het park met de auto.

Met Bente naar de bios geweest, de film ‘I Still Believe’ gezien.


En dan begint de periode waar ik niet van had durven dromen. COVID-19!!

De eerste paar weken hier niet veel last van gehad.

Waarbij het bij jullie al chaos begint te worden, krijgen we hier 1 besmetting.

Zondag 15 maart 2020 waren er nog 5 besmettingen. Ook moet je vanaf 15 maart, 14 dagen in quarantaine als je Nieuw-Zeeland binnenkomt. De ouders van Kristill waren zaterdag 14 maart geland dus die hebben het goed gepland.

De week erna verloopt rustig.


En dan de dag die voor mij weg had mogen blijven, 23 maart 2020.

Krijg een berichtje van Kristill, Andy gaat vanaf morgen niet meer naar school. De premier heeft gesproken, over 48 uur gaan Nieuw-Zeeland voor minimaal 4 weken in lockdown. Alleen de grote supermarkten, apotheken, ziekenhuizen en benzinestations zijn nog open. De bussen rijden ook nog maar erg minimaal.

Okay fuck, het wordt nu echt, het is toch geen grap. Op dat moment waren er 102 besmettingen in Nieuw-Zeeland. Alle besmette mensen die hier zijn, zijn daarvoor in landen geweest waar Covid-19 was.


Afgelopen dagen waren apart.


Op dinsdag 24 maart Andy dus thuis. In de ochtend gelezen en samen met de ouders van Kristill een stukje wezen lopen. In de tijd dat Noah ligt te slapen spelletjes gedaan met Andy. Toen Noah wakker werd naar de Dutch Delight gegaan om bitterballen te halen voor in de vriezer.

Tim en Kristill werken vanaf vandaag beide thuis.


Op woensdag vrij geweest, nog snel naar de supermarkt gegaan nu je nog niet in een rij hoef te staan om naar binnen te gaan.


Op donderdag 26 maart met Andy woorden gedaan, ze hebben hier kaarten waarop het woord staat en die moet Andy dan hardop voorlezen. Daarna heeft hij even geschreven. Na het schrijven zijn we naar buiten gegaan, even een frisse neus halen en de jongens kunnen gelijk hun energie kwijt. Ook vandaag, nu Noah in bed lag spelletjes gespeeld met Andy.

In de namiddag op de oprit volleybal, cricket en voetbal gespeeld met de kids.


Vrijdag ook weer vrij. Vrij weinig gedaan.


Op zaterdag zat ik te denken, okay dit kan zo niet. Ik kan niet 4 weken elke dag dat ik vrij ben in bed liggen series kijken.

In de ochtend Mocro Maffia gekeken. Na het kijken van de serie heb ik mijn exercises gedaan. Na m’n exercises, m’n kleurboek gepakt. Daarna een uurtje buiten gelopen.

(Voor de duidelijkheid, we mogen wel naar buiten om een stukje te lopen, maar 2 meter afstand houden van de rest. Ik kan wel gewoon met het gezin lopen.)

Na het lopen nog een poosje met Andy op de oprit gespeeld. Andy is erg leergierig en wilt graag nieuwe dingen leren, zo ben ik samen met hem wezen volleyballen.

(Ik mis het niet per se, ik mis meer het kijken naar het beachvolleybal. Laatst trouwens voor het eerst na mijn operatie, een poosje wezen beachen met een paar anderen op het strand natuurlijk.)


Ik vind het niet per se vervelend om thuis te zitten, het is vooral Manon en ik hadden wat plannen op de agenda staan wat we helaas moesten cancelen, (zo zouden we vandaag een massage hebben en volgend weekend naar Bay of Islands gaan voor een cruise waarbij je zeedieren, zoals dolfijnen, haaien en orka’s kan spotten. Ook zou ik op goede vrijdag met het gezin een overnachting doen bij de boer, waar mama en Suus ook geslapen hebben.) Dat vind ik natuurlijk erg jammer dat het niet doorgaat, maar nu heb ik wel weer dingen waar ik naar uit kan kijken en weer kan plannen als we weer kunnen reizen.


Op dit moment zijn er 451 besmettingen en is er 1 vrouw overleden.


Afgelopen week 3 dagen gewerkt, in totaal 35 uur.

Vanaf morgen 30 maart ga ik 4 dagen per week werken, van 7,5 uur per dag, zodat ik 30 uur per week werk. Als Kristill weer naar het kantoor kan gaan, ga ik mijn normale uren weer werken. Dus dan 45 uur in 4 dagen per week.

Ik hoop dat het snel minder is en alles weer normaal wordt.


Dit was het voor deze keer. Hoop dat de volgende blog een leukere wordt!

En als je je nog niet aangemeld hebt, zodat je iedere keer een melding krijgt als ik een nieuwe blog geplaatst hebt, doe dat dan hiernaast!

Kusjes van mij!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!